• Welcome To Hani Bb Collection
  • Pastikan anda tidak ketinggalan
  • Harga yang sangat berpatutan
  • Kami menjual pakaian bayi dan kanak-kanak berjenama
  • Ceria bersama




  • Call Of Duty 4 : Get Here

Followers

Thursday, October 30, 2014

Hello Kitty Luggage Bag - Light Pink color

Hello Kitty Luggage Bag
Light Pink color

Sesuai sgt dipakai utk kanak2 dan golongan dewasa yg meminati karakter Hello kitty nie..

Size 20" Price : RM149.00
Size 24" Price : RM199.00

Penghantaran adalah menggunakan khidmat Gdex utk item ni sbb murah.tapinya ada sesetengah kawasan mcm felda2 dan pendalaman dia tak hantar sampai kerumah kena pergi pjb diaorg..

*kalau pakai pos laju mereka kira pakai metrik mau jejak rm30-rm40..huhuhu sanggup ke...

Ni cerita gdex postage untuk semenanjung aje ya...

size : 20" postage RM15.00
size : 24" postage RM18.00



Hello Kitty Luggage Bag - Hot Pink color

Hello Kitty Luggage Bag
Hot Pink color

Sesuai sgt dipakai utk kanak2 dan golongan dewasa yg meminati karakter Hello kitty nie..

Size 20" Price : RM149.00
Size 24" Price : RM199.00

Penghantaran adalah menggunakan khidmat Gdex utk item ni sbb murah.tapinya ada sesetengah kawasan mcm felda2 dan pendalaman dia tak hantar sampai kerumah kena pergi pjb diaorg..

*kalau pakai pos laju mereka kira pakai metrik mau jejak rm30-rm40..huhuhu sanggup ke...

Ni cerita gdex postage untuk semenanjung aje ya...

size : 20" postage RM15.00
size : 24" postage RM18.00




Hello kitty luggage- Light blue

Hello Kitty Luggage Bag
Light blue color

Sesuai sgt dipakai utk kanak2 dan golongan dewasa yg meminati karakter Hello kitty nie..

Size 20" Price : RM149.00
Size 24" Price : RM199.00

Penghantaran adalah menggunakan khidmat Gdex utk item ni sbb murah.tapinya ada sesetengah kawasan mcm felda2 dan pendalaman dia tak hantar sampai kerumah kena pergi pjb diaorg..

*kalau pakai pos laju mereka kira pakai metrik mau jejak rm30-rm40..huhuhu sanggup ke...

Ni cerita gdex postage untuk semenanjung aje ya...

size : 20" postage RM15.00
size : 24" postage RM18.00










Sunday, October 26, 2014

Tilam bayi/baby quilt/baby comforter -10


 Tilam bayi/baby quilt/baby comforter -10
size:108x85cm
100% Cotton
New Design!!
Available


Back view

Tilam Bayi / Baby Quilt

Tilam Bayi/baby quilt/baby comforter-09

Tilam Bayi/baby quilt/baby comforter-09
size: 108x85cm
100% Cotton
Available

Price: RM69.00


Back view

Tilam bayi

Tilam bayi/baby quilt/baby comforter -08

Tilam Bayi/baby quilt/baby comforter-08
size: 108x85cm
100% Cotton
Available

Price: RM69.00


Back view

Tilam Bayi

Tilam bayi/baby quilt/baby comforter -06

Tilam bayi/baby quilt/baby comforter -06
size:108x85cm
100% Cotton
Available

 Price RM69.00
 Back View

Tilam bayi/baby quilt/baby comforter -03

Tilam bayi/baby quilt/baby comforter -03
size:108x85cm
100% Cotton 

Available

Price RM69.00
 Back View

Tilam bayi/baby quilt/baby comforter -01

Masih tercari-cari tilam bayi/baby quilt/baby comforter ....kini kami ada...Dengan design menarik ,selesa serta size yg besar pasti  si manja suka...yang pasti harganya pun murah..


 Tilam bayi/baby quilt/baby comforter -01
size:108x85cm
100% Cotton
Available

Price RM69.00

Back View

Saturday, October 25, 2014

Adab Mandikan Bayi Baru Lahir


Adab Mandikan Bayi Baru Lahir Dengan Cara Betul - Bayi baru lahir adalah khalifah Allah yang baru menjengah dunia selepas sembilan bulan tinggal di alam rahim. Justeru ibu bapa yang beragama Islam mestilah menyambut kelahirannya mengikut cara yang dianjurkan oleh Islam.

Antara yang mungkin kita semua tidak beri perhatian adalah tatacara memandikan bayi baru lahir iaitu dari usia sehari hingga 40 hari. Dalam tempoh ini, kaedah mandian memainkan peranan penting dalam membentuk aliran darah dan pembentukan tulang yang baik.

1. Seeloknya mandikan bayi pada waktu dhuha, kerana pada waktu tersebut fisiologi kitaran darah dan degupan jantung bayi dalam keadaan tenang. Gunakan air yang suam.

2. Siraman pertama perlu dimulakan ke atas belakangnya secara perlahan-lahan, kemudian baru disiramkan ke kaki, seterusnya naik ke bahagian punggungnya.

3. Belaian dan gosokan lembut memainkan peranan penting semasa memandikan bayi. Ini akan membuatkan pengaliran darah bayi lancar dan baik. Siraman disertakan dengan sapuan sabun yang sesuai untuk bayi.

4. Seterusnya siram dari belakang hingga ke kepala. Siraman di kepala dilakukan secara perlahan, supaya air tidak mengalir masuk ke dalam lubang telinga. Semasa menyiramkan air di belakang kepala ke bahagian hadapan dahi, tangan digunakan untuk menggosok dahi.


5. Sebaiknya tugas memandikan bayi dilakukan oleh bapa. Sambil memandikan, hati berzikir Ya Latif, Ya Hadi.

6. Pastikan siraman tidak dilakukan pada muka bayi kerana ia boleh melemaskan bayi serta menyebabkan lubang hidungnya lembap seterusnya mudah selesema atau jangkitan kuman.

7. Siraman yang terakhir, dilakukan ke atas dada seterusnya hingga ke bawah. Tidak digalakkan menyapu sabun pada bahagian hadapan tubuh bayi usia ini, kerana bimbang air dan sabun menyebabkan bahagian pusatnya lembap dan seterusnya melambatkan proses ‘gugur’ tali pusat.

8. Selepas selesai mandi, lapkan seluruh badan bayi dengan tuala yang bersih. Cara mengelap dimulakan dari kepala kerana kelewatan mengelap bahagian kepala boleh menyebabkan kepala dan ubun-ubun bayi basah serta membawa masalah paru-paru lemah.


#Artikel adalah copy paste dari Majalah Pa & MA

Orders

Macam mana nak order senang je emailkan ke hanibbcollection@yahoo.com Hantarkan butiran seperti berikut:

Nama Penuh:
Alamat:
No.Tel:
Item(s) code & Quantity:

Do you like my blog?